Biznes

Jak powinna wyglądać reklama na przystankach?

Reklama na przystankach tramwajowych i autobusowych to doskonały pomysł dla właścicieli firm chcących skutecznie wypromować oferowane usługi i produkty. Do jej głównych zalet należą dobra ekspozycja i docieranie do szerokiej grupy odbiorców mogących w przyszłości stać się klientami reklamowanego przedsiębiorstwa. Dodatkowo dobre oświetlenie reklamy daje możliwość prezentowania jej przez całą dobę, co jeszcze korzystniej wpływa na efektywność jej ekspozycji. Odpowiedni montaż na ścianie wiaty przystankowej i zadbanie o właściwe podświetlenie mogą jednak nie wystarczyć, by z osoby przebywającej na przystanku lub przechodzącej obok uczynić potencjalnego klienta. Niezwykle ważne jest bowiem prawidłowe zaprojektowanie treści promocyjnych prezentowanych na nośnikach – plakatach lub citylightach.

Elementy graficzne i treść reklamy na przystankach

Aby reklama na przystankach była skuteczna, należy sprawić, by treści na citylightach i plakatach nie tylko przyciągały wzrok, ale także zapadały w pamięć i motywowały do działania. Jeśli tak się nie stanie, zwyczajnie okażą się nieskuteczne lub odbiorca zapamięta jedynie urywek – np. ciekawą grafikę. Równie ważny jest także tekst, choć nigdy nie powinien on być zbyt długi. Intrygujące, chwytliwe i łatwe do zapamiętania hasło reklamowe może okazać się kluczem do sukcesu – zdobycia nowych klientów. Nikomu też nie trzeba uświadamiać, że reklama na przystankach powinna być czytelna – istotny jest zatem prosty i wyraźny krój pisma. Ważne będą także kolory. Nie sprawdzą się pastele, ani jasne barwy, które nie przyciągną niczyjej uwagi, a w mroku lub słabym świetle będą po prostu niewidoczne. Sprawdzają się natomiast kontrastowe połączenia kolorów – np. zielonego i pomarańczowego. Niezbędne okazuje się również przedstawienie ciekawego zdjęcia reklamowanego produktu. Często do tego celu używa się atrakcyjnie wyglądających elementów 3D i odpowiednio wyeksponowanego logo firmy.

Czego unikać przy projektowaniu reklamy na przystankach?

Projektując reklamę na przystankach warto unikać wzorowania się reklamami konkurencji. W przypadku wszystkich form promocji zawsze chodzi przecież o to, by wyróżnić się na tle innych – pokazać coś nowego. Należy zatem rezygnować z jasnych kolorów, nie wyróżniających się elementów graficznych i wytartych haseł. Możliwość zamówienia atrakcyjnej i skutecznej reklamy na przystankach daje wizyta na stronie https://www.znajdzreklame.pl i zamówienie promocji na miarę posiadanego budżetu, indywidualnego gustu i oczekiwań.